SMART-модель

Тра 17, 2016

SMART-модель

Написання проекту – це завдання, в якому слід дотримуватися чіткості, лаконічності й бути максимально конкретним.

Фахівці із проектного менеджменту радять користуватися SMART-моделлю, розробленою німецьким ученим Пітером Друкером. SMART модель – абревіатура 5 критеріїв, за якими необхідно оцінити ідею, – specific, measurable, attainable, relevant, time-bound (конкретність, вимірність, територіальність, реалістичність, визначеність у часі).

S – необхідно чітко сформулювати мету;

M – прописати конкретні результати проекту;

А – описати впевненість у досягненні мети, що передбачає володіння ресурсами (зовнішніми і внутрішніми) для реалізації проекту;

R – розповісти про реалістичність мети; якщо у кінцевому результаті мета не надто реалістична, розбийте її на кілька адаптованих цілей;

T – сформулюйте чіткі терміни досягнення мети

Оформлення

Кожна організація чи інше джерело фінансування має власні (як правило, дуже специфічні) вимоги, проте у проектах є стандартні пункти практично для будь-якої установи.

Це титульний аркуш, анотація, вступ, огляд актуального ринку/літератури, детальний опис проекту (включно з цілями та методами досягнення), бюджет і терміни.

Титульний аркуш

Як правило, включає в себе коротку назву для науково-дослідного проекту, інституційну приналежність заявників (назву організації, університет і т.д.), особисті дані, назву та адресу грантової агенції, дату та кількість фінансування. Більшість грантових установ висувають особливі вимоги до титульного аркуша, тому чітко їх дотримуйтеся.

Анотація

Коротке зацікавлення вашим проектом, огляд особистих цілей і результатів.

Вступ

У вступі охопіть ключові елементи вашого проекту – цілі та завдання, а також значення дослідження та очікуваний результат. Постановка завдання повинна забезпечувати обгрунтування проекту, його необхідність та актуальність. Яким чином ваш проект відрізняється від попередніх досліджень і практик на цю ж тему? Які новітні методи будете використовувати? Максимально зацікавте грантодавця, вкажіть інноваційні медоти досягнення цілей та інші особливі моменти.

Огляд актуального ринку/літератури

Пункт, що передбачає ґрунтовний аналіз попередніх проектів і досліджень на подібну тему. Якщо, скажімо, ви хочете отримати грант на відкриття тревел-журналу, опишіть ринок продукції, вкажіть чим ваш проект відрізнятиметься від існуючих і чому він буде корисним.  Грантодавцю важливо розуміти, що ви зробили необхідні попередні дослідження для впровадження своєї ідеї. Огляд бази повинен мати критичний характер.

Опис проекту

Кістяк усієї заявки. За потреби його можна розділити на тематичні підпункти. Розкажіть про деталі проекту, докладно викладіть проблеми, цілі та завдання, методи досягнення, процедуру впровадження та поясніть очікуваний результат/результати. У пункті опису проекту дайте волю своїй фантазії. Будьте оригінальними та практичними. Напишіть відповіді на основні запитання (що? де? коли? як?), поясніть, чому саме така методика найкраще підходить для досягнення цілей. Чітко поясніть зв’язки між цілями, методами й результатом.

Бюджет

Найкраще представлення бюджету – у вигляді таблиці з докладним описом позицій із описової частини бюджету (обґрунтування бюджету). Це пояснює різні витрати. Не бійтеся складати бюджет, що перевищує розмір гранту. Це дасть зрозуміти, що ви не шукаєте повної суми, а розглядаєте додаткові можливості фінансування. Узгоджуйте проект бюджету з вимогами конкретної грантової організації. Часто вони пишуть про ліміти на конкретні пункти.

Терміни

Укажіть конкретні межі кожного етапу. Спробуйте зробити візуальну версію часових рамок реалізації або зобразіть усе у зведеній таблиці. Це дозволить грантодавцю зрозуміти й оцінити планування та реалістичність проекту. Повний обсяг проекту бажано вмістити максимум у 10 сторінок. Окремо ви можете додати листи підтримки проекту, рекомендаційні листи та додаткові пояснення до бюджету.

Приблизні обсяги проекту за рекомендаціями фундаційного центру GrantSpace.

Джерело: studway.com.ua

Наші останні новини