На основі соціологічних досліджень, проведених з використанням дослідницької онлайн-панелі Херсонської громади. Звіт за результатами дослідження онлайн-опитування за інтерактивною структурованою анкетою, посилання на яку відправлялося потенційним респондентам із бази даних (дослідницької онлайн-панелі Херсонської громади).
Мета дослідження: з’ясувати оцінку херсонцями стійкості громади та різних аспектів функціонування Громадської ради при Херсонській МВА
Ключові результати
- Для більшої частини (64%) опитаних херсонців стійкість громади асоціюється передусім з перебуванням Херсона у складі України. На другому місці – стала робота критичної інфраструктури (62%). Причому останній фактор виявився більш значущим для тих, хто зараз не в місті. І на третьому місці – фізична
безпека (56%). - Більшість опитаних оцінили стійкість Херсонської громади як середню – 5,6 за 10-бальною шкалою, що немало як на прифронтової громади.
- Найбільш важливою для стійкості громади є діяльність Збройних сил України, самих херсонців та комунальників – у цих інституцій рейтинг в оцінці стійкості сягнув понад 70%.
- Ключовими факторами підтримки стійкості виявилися: взаємопідтримка (69%), адаптація до ситуації в місті (61%) та патріотизм (55%), а факторами зниження –обстріли (83%), корупція (77%) та безробіття (66%).
- 82% респондентів вважають важливим залучення херсонців та громадськості загалом до процесу обговорення та ухвалення рішень у громаді під час війни, а 61% думають, що міська влада недостатньо проводить зустрічей та обговорень з населенням.
- Найбільш бажаними (набрали половину та більше відповідей) формами участі громадян в обговоренні рішень міської влади в Херсоні виявилися опитування громадської думки, публічні звіти посадових осіб перед населенням, гарячі телефонні лінії з обов’язковою фіксацією всіх пропозицій, регулярні збирання
пропозицій від громадян через офіційний сайт і збирання пропозицій херсонців при формуванні місцевого бюджету. - 80% опитаних херсонців схвально оцінили ідею створення Громадської ради при Херсонській міській військовій адміністрації. 66% вважають, що вона має формуватися так: представники громадськості подають свої кандидатури, а херсонці за них голосують.
- Також херсонці воліють, щоб Громадська рада при Херсонській МВА досить часто оновлювалася: раз на рік (48%) або раз на два роки (25%).
- У своїх оцінках роботи Громадської ради при Херсонській МВА херсонці, які знаходяться в місті, і херсонці, що виїхали, переважно показували одностайність. За винятком одного питання – «Чи треба запрошувати до роботи Громадської ради при Херсонській міській військовій адміністрації тих херсонців, які виїхали з Херсона?». Схвальну відповідь на нього дали 33% з тих, хто зараз у місті, і 56% з тих, хто виїхав з громади.
- Основні питання, якими, на думку опитних, має займатися Громадська рада при Херсонській МВА – це соціальні питання (73%), контроль за Херсонською МВА (69%) та економічні питання (бюджетні питання) (63%).
Дослідження проведено БО «Фонд громади міста Херсон «Захист» за підтримки Національної мережі розвитку локальної філантропії та GlobalGiving
Відтворення та використання будь-якої частини цього продукту в будь-якому форматі, включаючи графічний, електронний, копіювання або використання будь-яким іншим способом з обов’язковим посиланням на джерело.