Оцінка проєкту наказу Міністерства освіти і науки України «Про умови здобуття середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні».

Сер 23, 2024

Звіт за результатами дослідження онлайн-опитування за інтерактивною структурованою анкетою, посилання на яку відправлялося потенційним респондентам із бази даних (дослідницької онлайн-панелі Херсонської громади).

Мета дослідження: зʼясувати ставлення херсонців до проєкту наказу Міністерства освіти і науки України «Про умови здобуття середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні»

Ключові результати:
Більшість опитуваних (77%) принаймні чули про проєкт наказу, а 26% добре з ним ознайомлені. Якщо подивитися на розподіл по місцю знаходження, то серед нинішніх жителів Херсонської громади частка тих, хто вперше чує про наказ – вища (27%), ніж серед людей, які виїхали (18%). Остання група налічує також найбільшу частку тих, хто добре ознайомлений з проєктом (30%).
Підтримка окремих пунктів наказу змішана. Найменше опитувані підтримують пункт про закриття шкіл, які були переміщені з ТОТ та зараз працюють дистанційно. Тут загальна частка тих, хто відповіли «радше не підтримую» та «не підтримую» – 67%. Найбільшою підтримкою користується пункт про переведення учнів, які проживають на ТОТ на індивідуальну, дистанційну форму навчання. 25% опитуваних підтримують та 31% радше підтримують таку політику. Пункт про переведення учнів з числа ВПО з дистанційних на школи фактичного проживання набрав найбільш змішані відповіді. 44% підтримують та радше підтримують таке рішення, тоді як 45% – ні та радше ні.


Більш подібними один до одного є відповіді стосовно підтримки оцінок експертів. Майже половина (47%) респондентів повністю згодна, і ще 32% радше згодні з думкою, що наказ призведе до втрати доступу дітей з ТОТ до української системи середньої освіти, та що одним з ефектів буде втрата державою Україна зв’язків з громадянами, які перебувають на ТОТ (повністю згодні з цим 48% і ще 32% – частково). Інші експертні оцінки також підтримані (повністю або частково) переважною більшістю респондентів.
На запитання, чи потрібно змінювати систему здобуття середньої освіти під час воєнного стану, відповіді збалансовані, але опитувані віддають невеличку перевагу думці, що цього радше не треба (25%) або взагалі не треба робити (26%).
Пропозиції експертів щодо уникнення ризиків, які несе означений проєкт наказу, також користуються широкою підтримкою. Найбільш однозначними є відповіді щодо пропозиції забезпечити здобуття середньої освіти дітьми з ТОТ в дистанційному синхронному форматі, що може зберегти зв’язки між державою та громадянами в окупації (54% повністю підтримують, 35% радше підтримують). Ідею формування мережі шкіл, які були переміщеними та будуть залученими до відновлення навчання після деокупації, 43% підтримують повністю, а ще 43% – радше підтримують. Зрештою 39% повністю підтримують пропозицію розробити та затвердити Порядок здобуття середньої освіти в дистанційному порядку окремими групами школярів, а 44% – радше підтримують таку ідею.
Ознайомитись з повним звітом за результатами дослідження ви можете завантаживши його:

Дослідження проведено БО «Фонд громади міста Херсон «Захист» в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні.
Зміст продукту є винятковою відповідальністю Pact та його партнерів i не обов’язково відображає погляди Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) або уряду США.

Відтворення та використання будь-якої частини цього продукту в будь-якому форматі, включаючи графічний, електронний, копіювання або використання будь-яким іншим способом з обов’язковим посиланням на джерело.

Наші останні новини